Objednat svatební koordinátorku? Ano nebo ne?

Většinu snoubenců, kteří mě oslovují a píšou mi, čeká jejich první svatba. Je tedy naprosto jasné, že neví, co taková svatební koordinátorka nabízí a jaké služby mohou při přípravách využít. Rozhodla jsem se tedy pro vás napsat tento článek, ve kterém bych vám ráda svou práci alespoň trochu přiblížila a vy díky tomu zjistili, jak schůzky probíhají a s čím vám mohu pomoci. 🙂

První nezávazná schůzka

Vždy říkám, že každá svatba je úplně jiná a jedinečná. Už kvůli tomu, že každý pár je výjimečný a má úplně jiné představy o svém vysněném svatebním dni. Z toho důvodu vždy přistupuji k úvodní osobní schůzce. Ta je nezávazná a zdarma. Na této schůzce mi sdělíte vaše sny, přání, přibližnou velikost svatby a rozpočet. Na základě těchto informací se domluvíme, jaké služby by pro vás byly nejvhodnější a já vám poté připravím cenovou kalkulaci. 🙂

Moje služby

Nerada své služby škatulkuji do kategorií, protože záleží vždy na přáních konkrétního páru. Zjednodušeně by se ale dalo říct, že se vše odvíjí od základních tří balíčků. Těmi jsou koordinace svatebního obřadu, koordinace celého svatebního dne a svatba na klíč.

Koordinace svatebního obřadu je vhodná pro ty páry, které chtějí pomoci pouze s organizací svatebního obřadu. To zahrnuje především sestavení harmonogramu svatebního dne, přivítání hostů, kontrolu místa obřadu, veškerou komunikaci s dodavateli (hudba, oddávající, catering atd.), usazení a přemisťování svatebních hostů, seřazení svatebního průvodu, svatebního špalíru a také asistenci při svatebním focení. Často se stává, že po příjezdu svatební hosté nevědí, kam jít, na koho se obrátit nebo se na cokoliv zeptat. Poté musí snoubenci už před obřadem řešit spoustu organizačních věcí. Aby se právě tomu snoubenci vyhnuli a nevěsta mohla být do poslední chvíle utajená, využívají služeb svatební koordinátorky.

Koordinaci svatebního dne si můžete představit stejně jako koordinaci svatebního obřadu, jen s tím rozdílem, že svatební koordinátorka za vás vyřeší všechny další organizační věci až do večera. To znamená dohled nad seřazením svatební kolony a přesunu svatebních hostů na místo hostiny, usazení svatebních hostů ke svatební tabuli, organizace přípitků. Dále koordinátroka dohlíží na slavnostní rozkrojení svatebního dortu, házení svatební kytice, moderaci svatebních her, organizaci svatebních zvyků a spoustu dalšího.

Jako další možnost je svatba na klíč. U tohoto typu služby s vámi svatební koordinátorka spolupracuje od začátku až do konce. Aktivně vyhledává a doporučuje ověřené dodavatele, případně se účastní i schůzek s dodavateli, pomáhá se vším co je potřeba a koordinuje celý svatební den.

Proč si vybrat právě moje služby?

Říká se, že pokud najdete svou vášeň, zapomínáte na čas. Je vám jedno, jaký je zrovna den nebo kolik je hodin. Pracujete, protože svou práci milujete a naplňuje vás. Přesně to jsou pro mě svatby. Organizace svateb pro mě není ani tak „práce“, jako spíš odměna. Odměna, že můžu pomáhat a podílet se na přípravě další svatby. Do každé totiž vkládám kus svého srdce a jako perfekcionistka a snílek se snažím vyhovět všem konkrétním přáním snoubenců. Každý si totiž zaslouží prožít svůj vysněný svatební den. Já už ten svůj prožila a teď s láskou pomáhám dalším párům prožít ten jejich den D. Ten se totiž většinou neopakuje a byla by škoda, aby nebyl přesně podle vašich představ.

„Po svatbě už je pozdě na to přemýšlet, co byste udělali jinak.“

Když potřebujete informace, ale nechcete svatební koordinátorku

Jsou samozřejmě i páry, které si chtějí svůj den zařídit sami. Nechtějí na svatbě „cizí“ pomoc nebo mají velice ochotné a organizačně schopné svědky nebo kamarády. V takovém případě se ale vždy ujistěte, že se tito lidé na organizaci vaší svatby chtějí podílet. Občas to snoubenci berou trochu jako samozřejmost, ale myslete na to, že si své blízké na svatbu zvete kvůli tomu, aby si s vámi váš svatební den užili. Ne proto, aby na svatbě celý den pracovali a řešili organizační věci.

Všechny svatební koordinátorky, včetně mě, získávají s každou svatbou další a další zkušenosti. Občas se dostáváme do situací, které by předem někdo jen těžko vymyslel. 😀 Díky tomu ale můžeme radit těm párům, které jejich svatba teprve čeká. To, co je pro nás už samozřejmost, spousta lidí před plánováním vlastní svatby vůbec neví. Z toho důvodu jsem se už před nějakým časem rozhodla napsat eBook Šťastná nevěsta aneb jak naplánovat nezapomenutelný svatební den a nepřijít přitom o nervy. Ten je určen právě těm, kteří s plánováním teprve začínají a zatím vůbec neví co a jak.

„Každý si zaslouží zažít svůj vysněný svatební den.“

Ať už se rozhodnete využít služeb svatební koordinátorky, svatebního eBooku Šťastná nevěsta nebo se do příprav vrhnete po hlavě a vše si zařídíte sami, přeji vám, aby vaše svatba byla přesně podle vašich představ. Myslete na to, že ne všechno vždy musí být perfektní a pokud se stane nějaký „zádrhel“, lidé na vaší svatbu alespoň budou o to déle vzpomínat. 🙂 Nemá smysl se stresovat tím, co už nezměníte a hlavně myslete na to, abyste si tento den užili na maximum, protože uteče rychleji než si myslíte. A hlavně – ať je i vaše manželství tak pohádkové, jako vaše svatba. ♥♥♥

Andrea Kmentová
Je koučka, mentorka a organizátorka. Také nadšená objevovatelka osobního rozvoje a sebepoznání, životní optimistka, milovnice cestování, zdravého životního stylu a svateb.

Andrea je autorka eBooku Šťastná nevěsta.

Více o Andree si přečtěte tady >>

Andree můžete napsat na andrea@andreakmentova.cz nebo jí sledovat na FB stránkách Andrea Kmentová - koučka Svatby s Andy.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů